dimecres, 27 de setembre del 2017

Estudiants d'arreu del país porten a terme accions de suport al referèndum



REFERÈNDUM







Un grup de joves ha tallat la C-16 a Berga en el marc de la protesta que hi ha convocada aquest dimecres

Els estudiants en vaga tallen els accessos a Barcelona en defensa del referèndum








| 27/09/2017 a les 12:44h
 
 
 
 
 
 
 
Estudiants tallant la C-16. | Twitter: @MarcPadu
 
 
 
 
 




Estudiants d'arreu del territori s'han mobilitzat aquest dimecres en suport al referèndum. A Berga, els alumnes de l'institut han sortit al carrer i s'han concentrat a les 11.00 del matí a l'inici del Vall, i posteriorment han decidit tallar la carretera C-16, al seu pas per Berga, a l'altura de l'Institut Guillem de Berguedà, on han fet una assentada sobre l'asfalt amb pancartes i banderes independentistes.


 

A la capital d'Osona, més de dos-cents estudiants han sortit el carrer per defensar l'1-O. Amb crits de "votarem" o "independència", una marxa encapçalada amb la pancarta "1-O Fem història" ha desfilat fins a la plaça Major de Vic. Durant tot el recorregut una xaranga ha posat la música a la concentració d'estudiants.





Manifestació d'estudiants a Vic a favor del referèndum. Foto: Josep M. Montaner






Pel que fa a Manresa, uns 150 estudiants de secundària s'han manifestat pels carrers de Manresa aquest dijous convocats per Arran i la SEPC. Alumnes dels
Instituts Lluís de Peguera, Guillem Catà, Pius Font i Quer i Llobregat (de Sallent), han fet amb ànim festiu i reivindicatiu el trajecte que separa la plaça de Crist Rei i la Plaça Major, on s'ha llegit un manifest i s'ha portat a terme una performance sobre el dret a vot.


 

Els joves, que estaven vigilats per agents de la Policia Local i dels Mossos d'Esquadra, s'han assegut a terra quan han arribat a la plaça Major i posteriorment han seguit amb interès l'actuació d'uns alumnes que ha consistit en depositar sobre a una urna. Els crits de "votarem" i d'"independència" han estat la tònica habitual.














Enllaç notícia :