diumenge, 18 de maig del 2014

Un grup de falangistes agredeixen el fotògraf Jordi Borràs

17/05/2014 Drets i Llibertats

El fotoperiodista ha estat agredit avui mentre cobria un acte com a fotògraf un míting de Falange a la plaça Universitat, mentre agents dels Mossos d'Esquadra han mostrat una actuació de negligència i connivència amb els agressors feixistes 





  

El fotògraf i dissenyador ha estat agredit avui mentre cobria un acte com a fotògraf un míting de Falange a la plaça Universitat. Ell mateix ha explicat fa pocs minuts al seu Twitter les diverses agressions i el paper de connivència amb els falangistes que han mostrat els agents de policia.

Tal i com explica "Diversos falangistes m'han reconegut i increpat, volien impedir que fes fotos, un m'ha colpejat per l'esquena."

Quan ha acudit als policies autonòmics que havien presenciat l'agressió i que "miraven des de fora la plaça, la resposta ha estat "fes fotos de lluny i no provoquis."" El fotògraf ha demanat que
identifiqués els agressors, però els Mossos han negligit la seva funció: "He demanat que identifiquessin el que m'ha colpejat i que garantissin el meu dret a treballar amb seguretat però m'han ignorat."

Així, amb impunitat, els falangistes han tornat a agredir el fotoperiodista, que seguidament ha estat identificat pels agents en comptes d'identificar els agressors: "De nou un falangista m'ha imcrepat,al cap d'uns minuts han vingut 2 mossos. M'han identificat a mi i no al falangista que m'ha colpejat."
Finalment, tal i com explica: "No ha estat fins 1 hora més tard i després de demanar-ho fins 4 cops que finalment han identificat el falangista."

Borràs, acostumat a la connivència entre els grups feixistes i els cossos policials, conclou que "El mosso m'ha dit que denunciés. Li he dit que si amb 8 mesos no han actuat per denúncia d'amenaces d mort denunciar això és perdre el temps."

Amenaces de mort impunes
Jordi Borràs va ser objectre d'amenaces d’agressions i de mort a través de Twitter i webs feixistes el passat mes d'octubre i novembre. Uns fels davant dels quals el professional va tramitar una denúncia.

Borràs va deixar escrit al seu bloc "en les últimes 72 hores no he parat de rebre amenaces gravíssimes a través de diferents xarxes socials i comentaris de portals digitals. A hores d’ara, diverses desenes de persones m’estan amenaçant públicament d’apallissar-me, matar-me i exhibir les fotografies de com em quedi la cara un cop hagi rebut la seva visita. No tinc paraules per definir el que he arribat a llegir”.

Les amenaces escrites a les xarxes socials i webs de l’extrema dreta espanyola assenyalaven Borràs com a "responsable" d’una baralla entre diverses persones que hi va haver el 12 d’octubre a Barcelona. Es tractava d'una represàlia contra el fotògraf pel fet d'haver cobert la informació gràfica d'actes feixistes, en què aquests grups ultres i espanyolistes queden retratats pels seus vincles i els seus antecedents violents.

El passat 12 d'octubre Borràs va estar treballant per diari digital Nació Digital, cobrint les mobilitzacions espanyolistes a Barcelona. El tuit que va enviar Borràs, que alguns mitjans de l'Estat han qualificat de col·laboració amb els antifeixistes que van repel·lir els grups ultres, advertia de la persencia de grups feixistes en alguns carrers de Sants i recomanava "anar amb compte", donat que aquests individus acomstumen a anar de "cacera." Borràs va informar a la seva piulada que a la Carretera de la Bordeta hi havia grups de feixistes, provinents la manifestació i concentració d'España en Marcha.