divendres, 5 de maig del 2017

Filtren noves converses que comprometen Francisco Marhuenda en les amenaces a Cifuentes



MÓN - ESPANYA







Malgrat que la causa es va arxivar el 25 d'abril, el director de la Razón torna a estar en el punt de mira 
















Per: Redacció 

05.05.2017  12:57





El director de La Razón, Francisco Marhuenda, s’ha vist implicat avui en la filtració de noves converses que el comprometen en l’Operació Lezo per haver amenaçat la presidenta de la Comunitat de Madrid, Cristina Cifuentes. El País ha publicat les transcripcions de les converses.



Les converses destapen part de l’estratègia de Marhuenda i del president de La Razón, Mauricio Casals, per a protegir el directiu del grup i responsable del Canal Isabel II, Edmundo Rodríguez, mà dreta de l’ex-president madrileny Ignacio González. Casals va dir que ‘les passarà putes aquesta senyora’, en referència a Cifuentes, i Marhuenda afegeix que calia ‘espantar’ la presidenta madrilenya perquè es deixés d’investigar el cas.



La primera de les converses filtrades és entre Rodríguez i Casals, el 29 de juliol del 2016. Demanava que Marhuenda intervingués per a demanar a Cifuentes que es deixés d’investigar el cas i ‘oblidar el
tema’. Al cap d’unes hores, Marhuenda va trucar Rodríguez i va defensar que calia espantar Cifuentes:



‘Hi ha una cosa que l’espantarà. Li diré: mira, tingues en compte que com més temps mantinguis viu aquest tema, més et pot perjudicar, perquè tu ets la successora de… Que tu no ets d’un altre tipus de partit, saps? I vés amb compte perquè al final poden entrar a tocar els collons els de l’Assemblea… I comencen a tocar els “huevinis” i llavors, Cal espantar-la, tant de grup com de, dir, escolta Pepe Creuheras (president d’Atresmedia) està enfadat amb el tema, Mauricio està enfadat amb el tema i jo estic enfadat amb el tema. Estem tots enfadats amb el tema’.



Rodríguez va respondre: ‘Paco, no sé si això servirà o no, però almenys intentem-ho… El tema és dir-li que si a ella li compensa una guerra per això, doncs que desgraciadament, eh, els teus accionistes estan en la línia clara.’



El 10 d’agost del 2016, Marhuenda informa Rodríguez d’una reunió amb Cifuentes:




‘La posició d’ella jo te l’explico. Ella no té res contra tu, saps així de clar. Que és simplement una qüestió de confiança. Vaja, jo crec que quan va passar allò de Panamà es van espantar, saps? M’ha insistit molt que té una posició molt dèbil a l’Assemblea perquè no tenen majoria, per tant, que no té cap interès a tenir problemes amb el teu tema… Encara que això sigui del passat la gent associa que és del PP. No té ni idea del tema més enllà d’allò de Brasil que els té obsessionats. Ells estan convençuts que al Canal es feien tripijocs.’



I prossegueix:



‘Bé, això m’ha explicat ella, en confiança m’ha dit. T’ho explico com a amic… Jo li he dit que per a nosaltres tu ets fonamental, que eres el propietari del trenta per cent… i que tu ets intocable. Llavors ella m’ha dit, escolta aleshores m’has de dir perquè jo no tinc gens d’interès en què hi hagi embolics perquè a mi això em perjudica… M’ha dit que quan vingui Garrido (Ángel Garrido, el número dos de Cifuentes) parlem perquè és qui ho porta, és el president del Canal i buscarem una sortida i resoldre el tema… Però m’ha insistit molt, que m’ha deixat preocupat, perquè jo tampoc allí… volia parlar amb tu el tema de Brasil.’



Rodríguez: ‘El tema de Brasil, Paco, s’han fet deu operacions, nou perfectes i una, doncs que no ha estat tan bon negoci…’



En una nova trucada el 10 d’octubre, Rodríguez va trucar Casals i li va assegurar que Marhuenda s’havia tornat a reunir amb Cifuentes. Casals li va prometre la protecció de tot el grup mediàtic, incloses Antena 3, Onda Cero i La Sexta. El 15 d’octubre, Casals li va dir: ‘No et preocupis, que les passarà putes aquesta señora’, en al·lusió a Cifuentes. El País també afegeix que de les converses filtrades es dedueix que el consell d’administració de La Razón va descartar una campanya contra Cifuentes per l’interès a rebre l’adjudicació d’una nova universitat del govern madrileny.



La causa contra Marhuenda i Casals es va arxivar el 25 d’abril després que Cifuentes rebaixés les presumptes coaccions que havia patit en la seva declaració per escrit amb l’argument que les advertències formen part de la relació entre els polítics i els mitjans de comunicació.







Enllaç noticia :

http://www.vilaweb.cat/noticies/filtren-noves-converses-que-comprometen-francisco-marhuenda/