dijous, 25 de setembre del 2014

"No se mueva del vehículo": Sanció de 200€ per portar el CAT a la matrícula

25/09/2014

MULTA

La policia local d'Esplugues de Llobregat multa un veí de Molins de Rei per portar l'enganxina al cotxe

Bernat Vilaró
Matrícula amb el CAT
La policia local d'Esplugues de Llobregat ha multat un veí de Molins de Rei per portar l'etiqueta del CAT a la matrícula del seu cotxe. En G.A. (que prefereix mantenir la seva identitat sota les sigles) circulava pel carrer Laureà Miró d'Esplugues, venint de l'Hospitalet de Llobregat i en direcció a Molins de Rei, el dilluns dia 22.

"Un cotxe de la policia local es posa darrera meu i va encendre la sirena, em vaig aturar a la dreta del carrer de dos carrils per sentit, a l'açada del número 260, segons consta en la denúncia, pensant que es tractava d'alguna emergència dels agents", explica en declaracions a El Singular.



"La meva sorpresa ve quan s'aturen darrera meu i em demanen els papers del vehicle, perquè 'lleva usted una pegatina en la matrícula...'. Vaig entregar els papers i, acte seguit, l'agent es va dirigir al seu cotxe per dir-me: 'No se mueva del vehículo'", continua el veí de Molins, que es va apuntar el número d'identificació de l'agent.

"Vaig estar 20 minuts retingut fins que va sortir una altra vegada del vehicle on es resguardava de la pluja i em va donar un butlletí de denúncia del Servei Català del Trànsit, on hi consta que he infringit l'article 49.1 del RGV i em sol·licita pagar 200€", relata G.A. Tal i com afegeix ell mateix, li va dir al policia que considera els fets com una "multa política", i l'agent el va replicar: "¡Política la suya!".

Actuació justificada

Tal i com explica a El Singular, G.A. s'ha posat en contacte amb l'alcaldessa d'Esplugues, Pilar Díaz (PSC), que alhora és responsable d'àmbit de Seguretat i Convivència, per a rebre alguna explicació de l'actuació: "M'ha dit que li sap greu el que ha passat, però que no és pas cap instrucció política sinó d'iniciativa de l'agent". El veí de Molins també ha parlat amb el cap de la policia local d'Esplugues, que li ha reiterat que l'actuació "s'ajusta al reglament i que és 100% legal".


















http://www.elsingular.cat/cat/notices/2014/09/_no_se_mueva_del_vehiculo_sancio_de_200_per_portar_el_cat_a_la_matricula_del_cotxe_103321.php